Martin Horák
Martin
Horák. Léto ve městě II.
Artprojekt Galerie Caesar / 29. 8.–3. 9. 2005 /
Kurátor: Miroslav Schubert
Text: Lukáš Beran
Narozen
/ Born: 22. 3. 1968, Olomouc
Studia
/ Studies: 1990–1995 UP Olomouc, katedra teorie a dějin výtvarných
umění.
1994–1995
a 1997–1999 kurátor / curator galerie Titanic Divadla hudby Olomouc.
Žije a pracuje v Olomouci / Lives and works in Olomouc
Samostatné
výstavy / Solo exhibitions:
1998
BILLBOARDY. Galerie Titanic Divadlo hudby, Olomouc.
1999 BILLBOARDY. JNJ Galerie, Praha.
2003 2002. Galerie Erasmus, Mělník.
2004 Léto ve městě. Galerie Šternberk (společně s KW
– Random Collection).
2005 Still (my) life. Galerie Titanic Divadla hudby, Olomouc.
2005 Léto ve městě II. Galerie Caesar, Olomouc.
Společné
výstavy / Group exhibitions :
1998
Spolek olomouckých výtvarníků, 2. členská výstava. Vlastivědné
muzeum, Olomouc (host).
1999 Vidiny. Univerzální prostor NOD, Praha.
2001 Vánoční lesík. Galerie Šternberk, Šternberk
2002 IV. bienále mladého umění Zvon 2002. Fórum nezávislých
galerií. Dům U zlatého prstenu, Praha
Základní
literatura / Primary literature:
Petr
Běleš. Horákův test v Titaniku. Hanácké noviny, 24. 1.
1998.
Spolek
olomouckých výtvarníků.
[Katalog výstavy.] Texty Pavel Ondračka, vystavující autoři. Spolek
olomouckých výtvarníků, Olomouc 1998.
Lenka
Lindaurová. Vody po kolena. Umělec č. 7, 1999, s. 28–31.
Martin
Strakoš. Umění v olomouckých tramvajích. Ateliér č.6,
2001, s.4.
Lenka Vítková. Léto ve městě. Umělec č.3, 2004, s.22.
Plamen
jsem - v tom jasno mám.
[Katalog výstav 2004–2006.] Texty Libuše Šlezarová, David Voda.
Divadlo hudby, Olomouc 2005.
Bricoleur
nachází pro každý svůj záměr nový prostředek. Tím se jeho kutění
zásadně liší od dětské hry, zaujaté svými objekty. A narozdíl
od různých znepokojivých asambláží jsou jeho výsledky zcela
uspokojivé.
Martin Horák ví, co se sluší. Poznámky, týkající se nákupu,
umisťuje na ledničku, poznámky, týkající se umění, do galerie.
Zvažuje, kdy kterou historku vyprávět. Tentokrát vybral ze své
zásoby traumat ta, která si způsobil v uměleckém provozu.
Nejde jen o autoterapii, ale i o kritiku.
Lukáš
Beran
The
Bricoleur finds a new medium for each of his plans. In this his
craft differs fundamentally from child's play, wrapped up in its
objects. And differing from sundry disturbing assemblages, his results
are quite satisfying.
Martin Horák knows what
fits. The notes, concerned with purchases, placed on the fridge, notes,
concerned with art, placed in a gallery. Deliberating, when to tell
which story. This time he has chosen from his stockpiles of trauma that
which he has incurred in artistic
endeavours. It is not
only about self-therapy, but about criticism.
Lukáš
Beran
|