OTEVŘENO / OPEN
Pondělí–Pátek 9.00–12.00 / 12.45–17.00 / Sobota
9.00–12.00
GOOGLE
MAPA - EXTERIER
|
4.
7.–28. 7. 2017 |
||||||
|
||||||
Společné výstavy (výběr):
Realizace:
Rozsah výtvarného talentu Otto Bébara je široký a vyznačuje se neustálým
vizuálním hledačstvím, spojeným se zvláštní poezií, okouzlením mnohdy
napohled všedními předměty a jevy, s neomylným smyslem pro paradoxy,
jemným humorem, přemýšlivostí, sebezpytem, otázkami... Organické a
geometrické tvary, různorodý materiál, barvy, linie, věci vytvářené, ale
také readymade, tj. objevené, nalezené objekty mají u Otto Bébara v
rámci uměleckého vyjádření plnohodnotnou kvalitu. Rezonují s autorovým
vnitřním světem, odrážejí jeho osobitou imaginací, opřenou o bytostnou
potřebu hravosti a objevitelství. V obrazech a prostorových barevných
objektech z aktuální tvorby se opět setkáváme s jeho s respektem k
předmětnosti zobrazovaných věcí a tvarů, v němž je však zakódován i
autorův smysl pro monumentalizaci jevů, pro emoční vizualizaci
neustálých proměn světa i potřebu zastavení v čase. „…říkáš
pár řádků, o inspiraci a tak, ale já už se tím mořím dva dny – a pořád
nic. Jestli to není tím, že nepracuji podle nějakého plánu, nemám žádné
motto či „projekt”.
Do výtvarného světa se však dostávám naopak snadno, je totiž všude
kolem. Raduji se z kdejakého útržku papíru, světla, situace, rezavého
plechu, krajiny, souzvuku barev... Otto Bébar, 2017
Společné výstavy (výběr):
Knižní ilustrace: Od začátku sedmdesátých let se Miroslav Koupil stává součástí olomoucké výtvarné scény. V letech 1974–1988 byl spoluorganizátorem neoficiálních výstav výtvarníků v areálu Psychiatrické léčebny v Kroměříži, kde vytvořil svobodnou platformu hlavně pro výstavy svých generačních souputníků. Věnuje se především tvorbě figurativní, opírající se o niterný zájem o úděl člověka – jako bytosti rozpolcené, odsouzené k osamělosti (pohled posílený i osobními profesními zkušenostmi). V počátcích tvorby proto nepřekvapí jeho obdiv k dílu Van Gogha, Jeana Dubuffeta či Francise Bacona. Expresivní a dramatický akcent Koupilovy tvorby byl i odrazem pocitů absurdity a protestu v období normalizace v autorově žánrově pestrém díle – v kresbě, malbě, grafice a sochařských objektech. Miroslav Koupil na sebe upozornil mj. svými výraznými drátěnými figurami, jimiž se přiblížil dobovým tendencím nové figurace. V tématech jeho malby je od konce osmdesátých let patrný posun formální, ale především se zesílilo jeho zaměření na křesťansky orientovaná témata, zastoupená na současné výstavě Velikonočním cyklem. Anežka Šimková „Chci sloužit příběhu, tedy vyprávění o podstatných událostech, které se mne týkají, vyvolávají úžas, dojímají mne. Na použité formě až tolik nezáleží. Příběh dokážu vyjádřit pouze figurální kompozicí, při práci je pro mne podstatné zobrazení světla, ale spíš vnitřního, „duchovního”, ale často si pomáhám iluzí fyzického světla. Příběhy, které mne silně oslovují, jsou převážně biblické, novozákonní. Nemyslím si, že by můj přístup byl revoluční. Spíš vnímám renesanční a barokní malíře jako své učitele. Ani ne tolik ve formě, ale spíš v úsilí o vyjádření svého vztahu k věčným tématům. Jde o osobní odpověď, často využívám i individuálně prožívané anatomické deformace k posílení výpovědi.” Miroslav Koupil, 2017
Společné výstavy (výběr):
Realizace:
Autorské publikace: Rozpětí profesionálních fotografických zkušeností a praxe Mileny Valuškové je pozoruhodně široké a komplexní, v průběhu let se pohybuje od ateliérové fotografie přes fotografii dokumentační i reklamní, zahrnuje i práci fotografa – pedagoga. Její osobitý fotografický „rukopis”,vždy opřený o precizní technické provedení, však kulminuje ve fotografii umělecké, které se autorka věnuje od 70. let, v ní uplatňuje své vidění světa, které je introvertně jemné a křehké, leckdy sbratřené se zázračnem. Cykly Stromy. Hladiny. Zarůstání. Parky a městské periferie. prozrazují autorčin bytostný životní zájem o krajinu, pojímanou kontemplativně, v jejích krajinách cítíme tichý úžas i nostalgii, souznění vjemů oka i srdce. Podobně je tomu i u cyklu Zátiší. Její postupy a finální umělecké dílo přirovnala Alena Nádvorníková k alchymii: „Výsledný artefakt, výsledek možná alchymických operací v temné komoře, je doslova prozářen podivuhodnou noblesní lyrickou esencí.” Práce Mileny Valuškové znamenají nesporný, pozoruhodný a osobitý vklad do historie české fotografie. Anežka Šimková „K
zemi – ke krajině patří i horizont, jakási pomyslná čára mezi zemí a
nebem. Často si to při putování krajinou uvědomuji… Horizont zdá se, že
je stále na dohled, ale nikdy k němu nedojdeme. Dohlédneme jen na jeho
okraj, ale nevíme co je za ním. Milena Valušková, 2017 |
|
|||||||||||||
|
|
Celoroční
výstavní program Galerie Caesar je finančně podporován z
grantu Ministerstva kultury ČR, města Olomouce a Olomouckého kraje.
|
|
© Galerie CAESAR