Výstava tří autorů a tří kurátorů (Jakub Frank, Barbora Kundračíková, Martina Mertová) reaguje na hlavní téma letošních Ekologických dní Olomouc (EDO) – a předkládá argument v argumentu.
Jestliže je dnes ekologie a vztah ke krajině jedním z hlavních témat, která sledujeme, jestliže se zároveň pozornost soustředí na několik málo vybraných oblastí jako je nedostatek vody v krajině nebo oteplování země, jak je to s těmi, které jsou pro běžné vnímání příliš křehká či marginální? A jak je to s osobní zkušeností s dnešní krajinou? Marii Štefanovou, Šimona Brejchu a Michala Kindernaye spojuje zájem o efemérní, o nenápadné, ale soustavně se opakující fenomény.
V jejich tvorbě se vzájemně zrcadlí a zpřesňují, místy ovšem také popírají - fungují a jednají jako autonomní entity nadané vlastní identitou nezávislou na té lidské. Ať už je to otisk větve, záznam zvuku či mapování uplynulého děje, člověk je jeho příjemcem, byť aktivním, nikoli původcem. Chce se téměř říci, že Kant po Duchampovi, Kant v době post-konceptuální,
je možná pasé - Kant po antropocénu, ve světě, který už není pouze či především lidský, ovšem získává na zajímavosti.

 

Šimon Brejcha (*1963 Karlovy Vary) je grafik, kreslíř a malíř. Absolvoval studia na Univerzitě Karlově (1994) a řadu rezidenčních pobytů zejména v severním Německu (Wilke Atelier, Bremerhaven, 1997, 2002, 2009) ad. V letech 2017, 2019 a 2020 byl nominován na Cenu Vladimíra Boudníka. Je nositelem řady ocenění Grafika roku (2011, 2015, 2016, 2017 ad.)
i dalších cen z mezinárodních přehlídek (2012 Bilbao ad.). Vystavuje samostatně (1996 Frankfurt am Main, 2001 Dráždany, 2006 Würzburg, 2007 Brno, 2010 Karlovy Vary, 2016 Kutná Hora, 2020 Praha ad.) i skupinově (1996 Praha, 1999 Györ, 2006-9-12 Krakov, 2009-15 Guanlan, 2014 New York, 2016 Praha, 2018 Santander, 2018 Kutná Hora ad.).

Michal Kindernay (*1978, Hradec Králové) studoval na FAVU VUT (ateliér Video, 2004-2008) a v Centru audiovizuálních studií pražské FAMU (Miloš Vojtěchovský), kde nyní působí jako pedagog. Působí jako intermediální umělec, performer
a kurátor, kombinuje přístupy technologie, ekologie a environmentu. Je spoluzakladatelem umělecké organizace yo-yo, iniciátorem projektu RurArtmap, byl členem kolektivu galerie Školská 28 v Praze.

Marie Štefanová (*1991 Praha) absolvovala Ateliér architektury IV pražské UMPRUM (2019).
Za studentské projekty získala ocenění mj. na soutěži Bydlení IQ (2015, projekt Jiný svět)
a v rámci Přehlídky diplomových prací ČKA (2019, projekt Atlas prázdna).

 

 

 
 
 
 
 
 
 
Marie Štefanová
Atlas prázdna. 2019
 
 
 
 
Šimon Brejcha
Ožer ten keř. 2017
strukturální grafika a sítotisk,
morušový papír washi 120 g/m2 kašírovaný na plátně,
105 x 100 cm
 
 
 
 
 
Šimon Brejcha
Slet na keři. 2019
strukturální grafika, sítotisk,
morušový papír washi 120 g/m2 kašírovaný na plátně,
105 x 100 cm
 
 
 
 
 


 

Pohledy do výstavy foto: Zdeněk Sodoma


 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ZPĚT


 

Celoroční výstavní program Galerie Caesar je finančně podporován z grantu Ministerstva kultury ČR,
města Olomouce a Olomouckého kraje.

 

 

             © Galerie CAESAR  

 

NAVRCHOLU.cz