PŘIPRAVUJEME / DALŠÍ VÝSTAVA – UPCOMING / NEXT EXHIBITIONS |
|
3. 12.
2024–27. 12. 2024 Aktuál 2024 Kurátor Miroslav Schubert |
Výstavní program Galerie Caesar v roce 2025 |
|
7. 1.–30. 1. 2025
Pavel
Herynek & Vladimír Pospíšil – Intuice a řád.
Pavel
Herynek
Vladimír Pospíšil
Výstava představí nejnovější práce dvou autorů, dlouholetých členů Spolku olomouckých výtvarníků – Pavla Herynka a Vladimíra Pospíšila. Prezentace zaměřená na kresby těchto dvou tvůrců je koncipovaná jako dialog dvou výrazově i tematicky odlišných přístupů k výtvarné tvorbě. Pavel Herynek představí expresivní a přitom křehké tušové kresby a objekty inspirované přírodním děním. Vladimír Pospíšil diváka pozve do svého osobního vesmíru rýsovaných dynamických kreseb.
|
|
|
|
4. 2.–27. 2. 2025
Karolína Netolická – Ariadna
a vidění. Doménou v její tvorbě je kresba suchým pastelem na plátno, viditelný je také její smysl pro kolorismus, kresebná jistota a zručnost, schopnost výtvarného myšlení. Pracuje s mnohovrstevnatými figurálními kompozicemi či zvířecími kompilacemi, zcela přirozeně inklinuje k velkému formátu. |
|
|
|
4. 3.–27. 3. 2025
Samuel Paučo – Masky Narozen: 28. 2. 1986, Zvolen, Slovensko Žije a tvoří v Brně. Vystudoval v letech 2005–2011 ateliér malby u prof. Martina Mainera na Fakultě výtvarných umění Vysokého učení technického v Brně a poté zde působil jako asistent. V letech 2012–2018 zastával místo asistenta Mainerova malířského ateliéru na Akademii výtvarných umění v Praze. Samuel Paučo patří k nejvýraznějším malířům své generace s jasně rozpoznatelným rukopisem. Jeho převážně velkoformátová plátna, která vznikají v tematických cyklech, zcela samozřejmě překračují hranici mezi konkrétními náměty a abstrakcí. |
|
|
|
1. 4.–29. 4. 2025
Filip Raclavský
Věří, že akční a gestické prvky spolu s dalšími specifickými technikami dodávají jeho obrazům nezaměnitelný charakter. Jeho díla tak mohou vyvolávat různé pocity a dojmy u diváků, ať už jde o radost z dynamiky a barev, nebo o reflexi nad abstraktními formami a jejich významem. |
|
|
|
6. 5.–29. 5. 2025
MICL (Michal Novotný)
Narozen: 20. 2. 1969, Brno V letech 1992–1997 studoval na AVU v Praze v oboru malířství, sochařství a nových médií (K. Nepraš, J. Načeradský, J. David). V roce 1996 absolvoval studijní pobyt na Ecole des Beaux Arts Aix-en-Provence ve Francii.
MICL je realista ale s realitou zachází velmi, velmi
svobodně. Zhruba v roce
2020 MICL začíná malovat v nové barevnosti inspirované barvou
vyžíhaného kovu nerezové roury od kamen, kterou má na své chatě.
Začíná série takzvaných Micldelických obrazů. Tato barevnost se v
poslední době prolíná s barevností slunečního spektra, a tak jsou
nové obrazy jakoby vytvořeny z duhy. |
|
|
|
3. 6.–26.
6. 2025
Zuzana Pernicová
Studia: 2012–2015 MgA. Fakulta výtvarných umění VUT,
Brno
Ve
své práci se zabývá tématem osobní paměti, identitou. Pracuje na
pauzovací papíře, který překrývá, protrhává, využívá jeho
průhlednosti. Pracuje se světlem. Často kresbu úplně zničí |
|
|
|
1. 7.–27.
8. 2025
Jana Kučová / Eva Janovská / Natalia Atamanchuk (UA)
Inspiračním zdrojem k jejím obrazům a je téměř výhradně příroda a
vnitřní svět. Její raná tvorba byla více racionální, stále jakoby
pod uměleckým dozorem, cítila se spíše svázaná rozumem. Po
osobnostní krizi však nutně potřebovala vystoupit z racionálního
světa.
Eva Janovská
(tvoří pod jménem Avéva Victoria Quentin)
Natalia Atamanchuk
— vizuální umělkyně, narozená na Ukrajině (Lvov). Maluje více než
sedm let. Soustavněji začala kreslit ve svých 12 letech. Nejprve se
věnovala grafice, postupně se dostává k malbě olejem, který se stává
hlavním materiálem pro její tvorbu. Rovněž v menší míře pracuje
s akvarelem a akrylem. Věnuje se převážně abstrakci, realismu a
symbolismu a často tyto styly ve svých dílech kombinuje nebo přidává
další prvky. Díla byla vystavena na samostatných a skupinových
výstavách na Ukrajině a v Evropě. |
|
|
|
2. 9.–26. 9. 2025
Jiří Žlebek / Kateřina Žlebková – Oba je víc
než dva
Jiří Žlebek Od počátku 80. let proslul jako autor glosující a parodující charakteristické rysy společnosti. Do českého umění vnesl řadu nových prvků. Vedle osobitého humoru také interaktivní řešení soch.
Kateřina Žlebková Hlavním motivem
jejích obrazů jsou ozvěny času, zastřené vzpomínky, v nichž
vystupují |
|
|
|
1. 10. (7. 10.)–30. 10. 2025
Jan Vasilko, Juraj Toman a Vlad Yurashko (UA) –
Fragmenty a jednoho ukrajinského malíře (Yurashko), který se už po obsazení Krymu usadil na Slovensku. Jejich společnou platformou je tematika města, urbánních fragmentů, každodenních situací, detailů architektury a masmediálních dat, které pronikají do našich obydlí. Takže výstava přináší tři silné malířské programy, tři pohledy na současné město – mozaiku jejich fragmentů. Od komorních, intimních záběrů na člověka v běžných situacích (Toman), přes konstruktivistické architektury a bourání staveb developery (Vasilko), až po manipulativní mocenský svět médií, korporací a politiků, co přináší nové válečné konflikty a trauma (Yurashko). Tento malířsky rozhovor přináší i rozpětí malířských přístupů – od expresivních podání olejem s výrazným rukopisem (Toman), přes akrylové pole na hranici abstrakce bez poznání tahů štětce (Vasilko) až po nahuštěné nedokončené záznamy, skice, či situace na plátýnkách bez rámu (Yurashko). To vytváří intenzívní dialog a modeluje fragmenty současného města a života v něm. Jan Vasilko (1979) je absolventem Katedry uměni a intermedia TU v Košicích (2005), žije a tvoří v Bratislavě. Juraj Toman (1985) je absolvent VSVU v Bratislavě (2011), žije a tvoří v Trenčíne. Vlad Yurashko (1970, Poltava) je absolventem Akademie uměni v Charkove (2002), dnes žije a tvoří v Galantně a Bratislavě. |
|
|
|
4. 11.–27.
11. 2025
„LAG“ (Kristovy roky) Jiří Georg Dokoupil, Homer Flynn, Veronika Holcová, Bohdan Hostiňák, Jan Knap, Mark Kostabi, Jan Kubíček, Milan Kunc, Laibach Kunst, Jiří Lindovský, Michal Macků, Ludmila Padrtová, Salvo, Antonín Střížek, Zdeněk Sýkora, Adriena Šimotová, Miroslav Šnajdr |
|
|
|
2. 12.–27. 12. 2025
Aktuál 2025 |
|
|
|
SOMA: Zvíře uvnitř
Dům Bedřicha
Rozehnala, Fakultní nemocnice Olomouc |
Výstavní program Galerie Caesar v roce 2024 |
|
4. 1. 2024–27.
1. 2024 Miroslav Šnajdr st. Malá rekapitulace. Výstava k 85. narozeninám umělce. Kurátor Miroslav Schubert |
|
1. 2. 2024–1. 3. 2024 František Chrástek – objekty |
|
5. 3.–29. 3. 2024 HAYEK & PROKOP Kurátorka: Marika Svobodová |
|
Kurátorka: Barbora Kundračíková
Výstava se koná ve spolupráci s EDO a MUO. VÍCE>>>ZDE |
|
30. 4. 2024–31.
5. 2024 Radka Bodzewicz Reverie |
|
4. 6.
2024–28. 6. 2024 Ivan Václavek - Nihil Kurátor: Miroslav Schubert Vernisáž 4. 6. v 18:00 |
|
2. 7. 2024–29. 8. 2024 |
|
3. 9. 2024–27.
9. 2024 Petr Veselý - SRDCE Kurátorka: Barbora Kundračíková |
|
1. 10.
2024–31. 10. 2024 Trienále SEFO 2024 Kurátorka: Martina Mertová spolupráce: MUO-SEFO |
|
5. 11.
2024–29. 11. 2024 Jana Šárová |
|
3. 12.
2024–27. 12. 2024 Aktuál 2024 Kurátor Miroslav Schubert |
Výstavní program Galerie Caesar v roce 2023 |
5. 1.–27. 1.
2023 Antonín Bezděk (nar. 29. 3. 1955 v Brně), absolvoval Zahradnickou fakultu Mendelovy univerzity v Lednici. Vystřídal několik zaměstnání, pracoval jako čerpač. Po roce 1989 měl na starost zeleň města Olomouce, poté pěstoval stromy a keře pro zahrady, parky a krajinu.
Koncem
osmdesátých let se podílel na vydávání literárního časopisu ArchA5.
Vydal básnické sbírky Deset na patnáct (ilustrace Inge Kosková,
vydalo nakladatelství Burian a Tichák 2014) a Parčík na Štursovce
(ilustrace a grafická úprava Vladimír Kokolia, vydalo nakladatelství
Burian a Tichák 2018).
Narozena:
1978 ve Šternberku
Projekt pro Galerii Caesar se zaměřuje na specifický charakter
interiéru galerie,
Narozen: 12. 11. 1969, Brno
Ve
své generaci patří mezi nejzajímavější figurální malíře, jejichž
působnost je spojena
Lesní porosty, geologické
struktury, svatyně a prázdné prostory. Výstava výjimečné české
grafičky a kreslířky testuje spolu s možnostmi obrazu také
limity imaginace.
Lenka Falušiová patří ke generaci
umělců, kteří v posledních několika letech znovuobjevili půvab a
bohatství krajinomalby. Obsáhli její původní podstatu, schopnost
pojmout svět. Jistěže jde v prvé řadě o svět lidský – hovoříme o
umění, o lidské tvořivosti, o lidské perspektivě. Sic krajina.
Také ale o úžasu a zahlcení, kterému naše mysl podléhá, je-li
bez ochrany vystavena Přírodě a snaží se jí uchopit. V ojedinělé
prostorové instalaci záměrně testuje její možnosti, kombinuje
miniaturní tisk s plošnou kresbou. Alespoň pomyslně se tak
navrací zpět k původní zkušenosti – a ustavuje nás na pomezí
umění a rituálu.
2. 5.–29. 5. 2023
2. 6.–30. 6. 2023
4. 7.–28. 8. 2023 Kolektivní
výstava Aktuál 2023, každoroční výběrová přehlídka
5. 9.–29. 9. 2023
Kurátorka: Barbora Křížová
Pauser (*1983) je typickým představitelem generace Y.
Začínal na ulici jako graffiti writer a věnoval se studiu oděvního
designu. Právě tyto pilíře dnes tvoří poznávací značku jménem
Pauser. Prvotní vliv na jeho tvorbu – tedy nástup internetu a
počítačových her, MTV – se v posledních letech ještě umocnil
rozmachem digitálních technologií, příchodem kryptoměn a NFT.
Fascinace virtuálním světem je něco, co se v jeho tvorbě neustále
opakuje a obměňuje. 3.
10.–28. 10. 2023
Narozen:
19.
9. 1953, Olomouc.
Zdeněk Daněk
30. 11.–29. 12. 2023 |
Výstavní program Galerie Caesar v roce 2022 |
6. 1.–28. 1. 2022
|
|
1. 2. –26. 2. 2022 David Mazanec |
|
1. 3.–30. 3. 2022 Jiří Thýn |
|
5. 4.–29. 4. 2022 Tomáš Císařovský Nevěřící Tomáš |
|
3. 5.–28. 5. 2022 Jana Farmanová |
|
2. 6.–30. 6. 2022 Kateřina Adamová V TICHO-STI |
|
|
7. 7.–26. 8. 2022 Herní svět / Umění v českých videohrách |
1. 9.–30. 9. 2022 Milan Kubeš |
|
4. 10.–28. 10. 2022 Helgi Þorgils Friðjónsson
|
|
1. 11.–1. 12. 2022 Nikola ČULÍK |
|
6. 12.–30. 12. Martin Kuriš MODRÁK |
|
Výstavní program Galerie Caesar v roce 2021 |
7. 1.–28. 2. 2021 Domýšlet & Rozpoznávat / Šimon Brejcha, Michal Kindernay, Marie Štefanová společná výstava v rámci Trienále SEFO 2021
|
|
2. 3.–1. 4. 2021 Simona Blahutová (1980, Zlín) Studia: Akademie výtvarných umění v Praze (2000–2006) Gray School of Art, Aberdeen, Skotsko, GB (2005) Autorka se ve své práci zabývá vybranými událostmi 20. století, tématem moci, manipulace a kritickými momenty moderních dějin.
Umělecké vyjádření Simony Blahutové se dlouhodobě zaměřuje na napětí
mezi vlastní existencí, historickými podmínkami Vše dohromady odkazuje k éře pozdních 80.let, k autorčině ranému dětství. Toto období se pokusila zpracovat bez patosu, spíše s absurditou, protiklady a jeho rozpory, očima dítěte - nezaujatého pozorovatele.
|
|
13. 4.–13. 5. 2021 Martin Velíšek (1968 Athény, GR) Studia: Akademie výtvarných umění v Praze (1989–1996, 1999–2003, malba, konceptuální tendence) Martin Velíšek žije a pracuje v Praze. Svou malířskou, kreslířskou a grafickou tvorbu představuje na řadě výstav doma i v zahraničí – mimo jiné ve Velké Británii, Itálii, Belgii, Francii či Německu. Za svou práci získal řadu národních i mezinárodních ocenění (Francie, Švýcarsko, Španělsko). Je zastoupen ve státních sbírkách v České republice, Francii a Lucembursku. Práce Martina Velíška je rozmanitá. Na jedné straně se zabývá parafrází historických obrazů, v nichž hledá prostor pro osobitý dialog. Je okouzlen hyperrealistickou malbou, kterou konfrontuje s ornamentem a dekorativností. Na druhé straně jeho práce spojují konceptuální myšlení s malířskou, kreslířskou a grafickou zkušeností.
|
|
|
18.
5.–17. 6. 2021 Viktor Pivovarov Narozen 14. 1. 1937 (Moskva). Od roku 1982 žije a pracuje v Praze. Konceptuální umělec, malíř, grafik, ilustrátor. Vystudoval Kalininovu umělecko-průmyslovou střední školu a vysokou polygrafickou školu v Moskvě kterou v roce 1962 absolvoval u A. Gončarova. Malíř, grafik, ilustrátor, ale také básník a spisovatel; pracuje konceptuálně a v cyklech. V tomto směru v roce 1970 vytváří (společně s Iljou Kabakovem) nový výtvarně-literární žánr tzv. Alba. Pivovarov náleží do generace umělců, které politický systém odsunul na výtvarnickou periferii. Jako malíř vychází z tradice ruské avantgardy, kterou ovšem přehodnocuje - pracuje s písmem a citáty. Vychází z dobových souvislostí a sociální situace sovětského občana žijícího v Moskvě. Na pozadí ideologických hesel, jimiž byl v Moskvě od mládí obklopen, objevuje nejenom vlastní originální styl, ale také možnost, jak využít nostalgii vzpomínek a výtvarně pojednat a dál zpracovávat osudové téma hledání ztraceného času, věcí a místa. VÝSTAVA LIDSKÉ PŘÍLIŠ LIDSKÉ Výstava Lidské příliš lidské v olomoucké Galerii Caesar představuje Pivovarovovy ilustrace k básnické sbírce Igora Cholina Nikdo z vás nezná Cholina vydané v nakladatelství Aleše Prstka v Olomouci a část obrazového cyklu Lidské příliš lidské. Viktor Pivovarov poznal básníka tzv. Lianozovské školy Igora Cholina v roce 1964. Stali se nerozlučnými přáteli. Igor Cholin jako představitel neoficiální kultury nemohl v sovětském Rusku publikovat. Jeho slavná sbírka Жители барака (Obyvatelé baráků), kterou Cholin napsal v polovině šedesátých let, vyšla poprvé až v roce 1989 s ilustracemi Viktora Pivovarova. Šlo o vůbec první vydání Cholina v Sovětském svazu. V roce 2012 se olomoucký vydavatel Aleš Prstek obrátil na Viktora Pivovarova s prosbou o ilustrace k sborníku Cholinových básní Nikdo z vás nezná Cholina. Původně bylo v plánu jen několik kreseb, ale Pivovarov se rozhodl ilustrovat celou knihu. Kresby jsou mimo jiné zajímavé tím, že umělec použil záměrně nekvalitní, špinavý, zažloutlý původně balicí papír a vtiskl tak ilustracím uličnický charakter velice trefně korespondující s atmosférou Cholinových básní. Cyklus obrazů Lidské příliš
lidské vznikl mezi lety 2013 a 2014. Název si umělec vypůjčil od
Friedricha Nietzscheho. Nietzsche ve svém spise vystoupil proti
dosavadní metafyzické tradici ve filozofii. Pivovarov se ve svém
cyklu snesl z metafyzických výšin na zem a zobrazil ty
nejpřízemnější, nejprostší věci spojené s lidským životem: kouření
trávy, polykání ranních tabletek, pití vodky, čichání k hovnu,
šťourání v nose, škrábání na zádech, praní ponožek, stlaní postele
atd. Cyklus Lidské příliš lidské patří mezi nejexpresivnější
Pivovarovovy série a společně s ilustracemi k Igorovi Cholinovi
představuje velice uvolněnou, svobodnou polohu umělcovy tvorby.
|
|
24.
6.–22. 10. 2021 Galerie Caesar
se v roce 2021, kromě individuálních, autorských výstav, připojuje
k projektům, které připravuje Muzeum umění v Olomouci, kdy se během
výstavního roku bude aktivně podílet na
Trienále současné středoevropské kultury a umění
- Galerie Caesar / Trienále SEFO 2021.
Příprava i
realizace této produkční linie probíhá v přímé návaznosti na
výstavní program
Muzea umění Olomouc. How many yous have you been? How many, Lined up inside, Each killing the last? Kate Tempest
Pop-up scéna
trienále SEFO v tradiční spolkové Galerii Caesar
Galerie Caesar
představuje pro Olomouc tradiční a důležitý prostor pro současné
umění, který je zároveň na dnešní dobu nezvykle vytrvalý a stálý.
Pro účely Trienále
SEFO se galerie výrazně promění.
Do tohoto systému
zasáhnou cílené realizace a také přednášky, autorská čtení, koncerty
nebo performance.
kurátor: Martin Fišr, Jakub Frank, Miroslav Schubert
|
listopad 2021 Ke třicátému výročí založení galerie připravujeme kolektivní výstavu 30 let Galerie Caesar The 30th Anniversary of Caesar Gallery která se pokusí připomenout většinu vystavujících autorů. Galerie Caesar dnes patří k nejstarším galeriím svého druhu v České republice. Byla otevřena v červenci 1991 a do dnešní doby uspořádala 346 autorských i kolektivních výstav. |
|
2. 12.–30.
12. 2021 Oldřich Šembera / Petr Kutra Výrazné postavy olomoucké výtvarné scény se setkají na společné výstavě, která představí jejich aktuální tvorbu. Malíř a kreslíř Oldřich Šembera se narodil v roce 1948 v Rýmařově. Od roku 1951 žije v Olomouci. V letech 1963 až 1967 studoval na Střední uměleckoprůmyslové škole v Brně. V roce 1975 absolvoval katedru výtvarné teorie a výchovy na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci u malíře Miroslava Štolfy a teoretika Václava Zykmunda. Petr Kutra (1949) vystudoval v letech 1965–1970 Střední uměleckoprůmyslovou školu v Brně, obor malba. Autor je designér, malíř a kreslíř. Od roku 1999 používal ke své práci počítač. V posledních letech se věnuje převážně abstraktní a geometrické kresbě a tvorbě objektů. |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výstavní program Galerie Caesar v roce 2020 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Celoroční výstavní program Galerie Caesar je finančně podporován z grantu Ministerstva kultury ČR, města Olomouce a Olomouckého kraje. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|